En aquest dispositiu de Tallers Oberts els infants treballen per projectes i recorreguts artístics individuals segons l’interès i energia de cadascú.
Els participants més petits, de grups d’infantil, s’acompanyen un xic més i es seleccionen els continguts en funció dels interessos del grup-classe. Ajustem la introducció de tècniques i de teoria a les temàtiques i materials que resulten més motivadors.
Els alumnes nous començen tocant totes les tècniques que es troben al seu abast: pintura, escultura en fang i plastilina, dibuix, aquarel·la, temperas, pastels, i moltes altres., mentre que els alumnes ja habituals seguiran els camins ja escollits per aprofundir.
QUÈ ACONSEGUIRÀS AMB AQUEST CURS?
- Segons l’edat que tinguis i la teva forma d’entendre les arts plàstiques, podràs escollir entre centrar-te en el realisme o descobrir altres formes d’expressió.
- Podràs posar-te en contacte amb les ganes de crear noves i belles realitats.
- Augmentaràs la teva capacitat d’observar amb detall la realitat que t’envolta i comprendre-la millor.
- I també la capacitat d’observar-te a tu mateix, el que ets i sents, i cap a on et projectes.
- Obriràs el teu pensament.
- Practicaràs la coordinació cap-mans i potenciaràs les motricitats tot dibuixant i esculpint millor.
- Coneixeràs diferents tècniques artístiques i aprendràs a fer-les teves.
- Estimularàs les capacitats d’assaig-error i integraràs la frustració com a part del procés de creació.
- Milloraràs la presa de decisions, l’autonomia, l’autoestima i la flexibilitat de pensament.
- I tot plegat mentre ens ho passem superbé!!
QUÈ NECESSITES TENIR A CASA?
Treballarem amb els materials que tinguis a casa. Ho parlarem el primer dia i ens adaptarem. Però intenta tenir algunes d’aquestes coses:
- PER DIBUIXAR: papers blancs de dibuix o un bloc (si no són folis millor), llapis grafit HB, 2B, 3H , goma de borrar i maquineta i, si vols fer color, llàpis de fusta de color.
- PER AQUAREL·LA: caixa bàsica Van Gogh o similar. 3 pincells de diferents gruixos. Un noº10 i els altres al gust. I paper d’aquarel·la marca Guarro.
- PER CÒMIC: paper per tinta, el kit per dibuixar i retoladors: punta fina tipus PILOT, algun de punta diagonal i altres tipus de punta diferents.
- PER COLLAGE I MANUALITATS: material vari per reciclar, cartolines, papers, tisores i cola. I tot el que se t’acudeixi.
- PER PINTURA I COLOR: pots pintar sobre taula, al caballet o a terra. I pots fer-ho sobre paper (d’aquarel·la, Figueras o cartulina segons l’acabat que busquis) o sobre tela amb bastidor (la qualitat depén, pregunta a la botiga). I pots començar amb témperas-gouache io, si ets més gran, acrílics o olis.
La intenció és divertir-nos i provocar l’actitud creadora posant a funcionar totes les capacitats que aquesta actitud demana. T’hi esperem!